Ontspannen op vakantie naar Italië! - Reisverslag uit Feriolo, Italië van Charissa en Emile Zwanenberg - WaarBenJij.nu Ontspannen op vakantie naar Italië! - Reisverslag uit Feriolo, Italië van Charissa en Emile Zwanenberg - WaarBenJij.nu

Ontspannen op vakantie naar Italië!

Door: Charissa Zwanenberg-Cornel

Blijf op de hoogte en volg Charissa en Emile

26 Augustus 2015 | Italië, Feriolo

Vrijdag 21 augustus vertrokken we om 08.30 uur naar Italië. Bestemming Lago Maggiore. De auto was minder volgestouwd als de afgelopen jaren. Toch staan we iedere keer weer te kijken hoeveel zooi we meesjouwen. Het was mooi weer om te rijden en de reis ging voorspoedig. We reden via Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland zo Italië binnen. Bij de Gotthart tunnel stond een file, we hadden een half uurtje vertraging. Om half negen kwamen we op de camping in Feriolo aan. Zacht weer, het was nog een beetje licht (het schemerde al) en er was nog genoeg plek. We kozen plek 93C en hebben in sneltreinvaart de tent opgezet. We hebben vorig jaar een nieuwe trekkerstent gekocht van Robens. Een fijne tent! Om kwart voor tien stond de tent, baadden wij in het zweet en hadden we honger. En flink ook. We hebben in het restaurant van de camping gegeten en dat beviel prima. Heerlijk dat je op vakantie bent en de plek van bestemming hebt bereikt. Daar hebben we op geproost met elkaar. De ogen werden snel moe na het eten en we zijn voldaan de tent in gedoken en hebben lekker geslapen.

De volgende dag (22 augustus) hebben wel lekker ontbeten met ontspannen muziek erbij. Dat vinden we lekker wakker worden. We besloten om naar het stadje in de buurt te gaan, Stresa. Wat een luxe badplaats. Daar hadden we geen idee van. De meest luxueuze hotels zagen we. We hebben de auto achteraf geparkeerd en zijn op de vouwfietsjes de stad in gegaan. Top dat we die hebben hoor. Lekker langs de boulevard gefietst en toen de stad in. We hebben aardig geluncht en zijn toen achter een simkaart aan gegaan. Emile heeft een WiFi router gekocht die we in Italië kunnen gebruiken. Een simkaart hier kopen met data is aanzienlijk goedkoper. We slaagden vrij snel in een Vodafone winkeltje waar we door een aardige meid werden geholpen. We moesten een paar uur wachten voordat we de kaart konden opladen. Dat opladen doe je bij een tobacco winkeltje, ook die hadden we vrij snel gevonden. We besloten het opladen pas de volgende dag te doen, het was al einde dag en op zondag was het winkeltje ook open.

De volgende dag (23 augustus) hebben we eerst vers brood gehaald in het dorpje. Bij het campingwinkeltje was een imker bezig met de brandweer om een wespennest weg te halen. Daarom besloten werd naar de A&O te lopen. Ons Italiaans is trouwens belabberd. We zijn echt een stel toeristen die wijzen en een soort hints doen. Maar ze snappen ons wel en zijn vriendelijk. Na het ontbijt zijn we snel naar Stresa gereden om de simkaart op te laden. Dat was snel gepiept. Naar een terras getogen en daar onder een lekkere kop koffie ging Emile proberen het apparaat aan de praat te krijgen. Na een uur lang pielen lukte het. Inmiddels was het begonnen met regenen, dat hadden ze voorspeld. Van miezerig naar flink doorregenen.... Gadverdamme, ik heb een hekel aan camperen in de regen. Met een beetje tegenzin gingen we terug naar de camping. Bij de plek aangekomen, zagen we dat onze matjes en slaapzakken buiten de tent lagen... Heel raar. Ook zag ik dat mijn matje in tweeën lag. Direct kwamen allemaal mensen naar onze tent gelopen, waaronder onze Duitse overbuurman... Hij vertelde in het Engels dat 5 minuten nadat we waren vertrokken een lamp in de binnentent was ontploft. Een enorme knal was het en hierdoor ontstond er rookontwikkeling in de binnentent (slaapcabine). Allemaal buren hadden de brand in no time onder controle met een brandblusser en een emmer water. De schade is beperkt tot tent die naar de kliko kan, verbrande slaapzakken en gesmolten slaapmatjes. We schrokken ons rot, want vlak voordat we weg gingen waren we nog in de slaapcabine geweest. Stel dat... Daar denken we maar niet aan. Ondanks de schrik, gaat het prima met ons. We konden in een appartement verblijven, dat bood de camping aan. De verzekering is direct op de hoogte gebracht. We hoeven niet naar huis (hebben immers nog een tent) en gaan lekker door met vakantie vieren! We moesten wel de tent helemaal leeghalen zodat alles naar het appartement kon. Koken kwam er niet meer van, dus hebben we buiten de deur gegeten. Zo'n dag hopen we niet nog een keer mee te maken.