Terug in het mooie Toscane - Reisverslag uit Arezzo, Italië van Charissa en Emile Zwanenberg - WaarBenJij.nu Terug in het mooie Toscane - Reisverslag uit Arezzo, Italië van Charissa en Emile Zwanenberg - WaarBenJij.nu

Terug in het mooie Toscane

Door: Charissa Zwanenberg-Cornel

Blijf op de hoogte en volg Charissa en Emile

09 September 2015 | Italië, Arezzo

Op maandag 7 september hebben we de tent ingepakt en reden we richting Toscane. We waren een half uur onderweg toen Emile iets aan de auto merkte. Snel reed hij de auto naar een benzinestation en stapte uit. Hij vermoedde dat we rechts voor een lekke band hadden maar hoopte van harte dat het niet zo was.... Een ongeluk komt zelden alleen en ja hoor: een pracht van een lekke band. Zucht. Kon er ook wel bij in deze vakantie. Dat betekende de achterbak leeghalen (die volgestouwd zat) en het reservewiel erop zetten. Gelukkig konden we de bandenspanning gelijk checken vd band en dat was nodig. Gelijk op het juiste aantal bar gezet. We hebben nog een tijdje gezocht naar een garage om de band te laten repareren. Dat lukte uiteindelijk en met 2 uur vertraging konden we de reis voort zetten.

We waren om 19.00 uur in Arezzo en hebben daar in no time de tent opgezet. Om 21.15 uur waren we helemaal klaar en reden we naar een restaurant dat de camping eigenaar ons hadden aanbevolen. Na even zoeken (zonder navigatie gewoonweg onvindbaar) kwamen we bij motorclub Grand Prix uit. Een pizzeria annex voetbalkantine annex buurthuis. De tv stond aan (CSI New York nagesynchroniseerd in Italiaans, joepie) en het licht was minstens 2000 Watt. Een gezellige plek. We werden bediend door een dame van in de 50 jaar die dit werk moest doen van haar reclassering ambtenaar. Regel 1: er wordt niet gelachen. Want zo leuk is het hier helemaal niet. Het werkte op onze lachspieren. Ik vond het net Carla uit Cheers. Doodmoe waren we en na de lekkere pizza reden we snel terug naar de camping.

Wat een zaligheid trouwens dat het terrein hier gelijkvloers is. Geen pittige klimpartijen meer 's ochtends om te douchen of brood te halen. Sanitair is redelijk maar minder dan de vorige camping. We hebben wat plaatsen in de buurt bezocht: Arezzo (wat een mooie stad), Cortona (middeleeuwse zeer steile stad, doe loopschoenen aan!) en vandaag zijn we in Florence geweest. Die stad blijft wonderschoon en ik blijf ademloos maar de Duomo kijken. Geweldig om weer terug te zijn, we hebben genoten!

De nachten hier zijn welkom aanmerkelijk frisser dan in Umbrie. De komende dagen daalt het kwik 's nachts onder de 10 graden. Je merkt het al als de zon onder is, hoe snel het afkoelt. We gaan morgen of vrijdag nog lunchen bij La Vialla, de prachtige biologische boerderij hier in de buurt. We bestellen regelmatig producten online in Nederland. Alles is vers en zelfgemaakt. Ik verheug me erop!

ps: de zoektocht naar de slipper hebben we maar opgegeven...
ps 2: het lukte me niet om foto's en filmpjes te plaatsen, website werkt niet mee.. Dus dan maar even zonder